Study Visit | Sustainable and creative green models involving young people
13 - 18 mei 2025 | Aanmelden tot 22 maart | Benieuwd naar groene en duurzame initiatieven in Franstalig België? Kom tijdens dit studiebezoek praten over jouw jongerenrealiteit, maar ook zien of dingen aanpasbaar zijn aan jouw werkveld.
Wat is het?
In de context van de klimaatuitdagingen en de achteruitgang van het milieu ontstaan er initiatieven die blijk geven van veel creativiteit en mogelijkheden voor jongeren om deel te nemen, te leren en uiteindelijk ook creatief te zijn of zelfs een baan te vinden in deze sector.
We nodigen jullie graag uit om deze initiatieven te komen bekijken en bespreken, maar ook om te kijken naar wat er in jullie landen gebeurt en een bredere kijk te krijgen op wat er mogelijk is om aan te passen of niet. We hopen dat van hieruit nieuwe internationale samenwerkingsprojecten kunnen worden opgezet.
Wat leer je?
De doelen van dit studiebezoek zijn:
- De praktijken en het werkveld van de deelnemers vergelijken op het niveau van groene initiatieven;
- Ontdekken wat er in het Franstalige deel van België gebeurt op het gebied van duurzame en creatieve groene initiatieven waarbij jongeren betrokken zijn;
- Nadenken over de overdraagbaarheid op het werkveld van de deelnemers;
- De deelnemers de kans geven om partnerschappen te creëren voor nieuwe Europese projecten.
Voor wie?
Deze training is bedoeld jongerenwerkers en sociaal werkers die met jongeren werken aan milieu en duurzaamheid. Deze activiteit is alleen voor “Programmalanden” (geen partnerlanden die niet bij het programma zijn aangesloten).
Praktische informatie
De eigen bijdrage is € 75,- per persoon. De reiskosten en kosten voor training, accommodatie en maaltijden zijn inbegrepen. Er wordt Engels gesproken tijdens de training.
Meer informatie en aanmelden
Aanmelden kan tot 22 maart 2025 via de website van SALTO-YOUTH; eenmalige registratie is hiervoor vereist. Op 4 april hoor jij of je bent geselecteerd.

Het is niet meer mogelijk om je voor dit evenement in te schrijven