Erasmus+ start impactonderzoek in het hoger onderwijs
Het Nationaal Agentschap Erasmus+ Onderwijs & Training is gestart met het impactonderzoek binnen het hoger onderwijs. Het Nationaal Agentschap doet elk jaar een impactonderzoek in een andere onderwijssector. Werk jij in het hoger onderwijs en heb je een enquête ontvangen? Jouw deelname wordt erg gewaardeerd. De onderzoeksresultaten worden voor de zomer van 2025 gepubliceerd.
Het impactonderzoek in het hoger onderwijs wordt uitgevoerd door Ockham/IPS en SEOR en bestaat uit twee delen:
Deel 1: Impact op instellingen, docenten en studenten
Dit gedeelte van het onderzoek brengt vooral de impact van het programma in kaart op instellingen, docenten en studenten vanuit het oogpunt van de contactpersonen van het Nationaal Agentschap Erasmus+. Het onderzoek wordt uitgevoerd door middel van een enquête onder KA2-projectcoördinatoren. Ook is er dit jaar een enquête voor medewerkers die zelf een mobiliteitstraject hebben doorlopen. Het onderzoek wordt uitgevoerd door Ockham/IPS, zij sturen de enquête rechtstreeks namens het Nationaal Agentschap.
Deel 2: Inclusie, digitalisering en centrale acties
Dit gedeelte van het onderzoek gaat in op aanvullende vragen, vooral met betrekking tot inclusie en de inclusie top-up, de Blended Intensive Programmes (BIP’s), de centrale acties en de horizontale prioriteiten. In dit onderzoek wordt behalve een enquête ook een kwalitatief onderzoek verricht onder KA2-projecten en onder deelnemers aan centrale acties. Dit onderzoek wordt uitgevoerd door SEOR, die de uitnodiging voor de enquête via het Nationaal Agentschap verstuurt.
Enquête ontvangen? Doe mee!
Beide onderzoeken worden uitgevoerd in opdracht van het NA. Werk jij in het hoger onderwijs? Dan heb je misschien al een enquête ontvangen. In een enkel geval is het mogelijk dat je beide enquêtes toegestuurd krijgt. We willen je in dat geval vragen om beide enquêtes in te vullen omdat het twee verschillende onderwerpen betreft. Jouw medewerking draagt direct bij aan de kwaliteit en uitkomsten van het onderzoek.